Algemene (Boekings-) Voorwaarden RETREAT

1. Algemeen

1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle afspraken, behandelingen en transacties tussen RETREAT (hierna: "de Salon") en de cliënt (hierna: "de Cliënt").

1.2 Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig indien en voor zover deze schriftelijk tussen de Salon en de Cliënt zijn overeengekomen.

1.3 Door het maken van een afspraak of het aanvaarden van het aanbod van de Salon, verklaart de Cliënt zich akkoord met deze algemene voorwaarden.


2. Reserveringsvoorwaarden en aankomst

2.1 Gelieve een kwartier vóór uw behandeling bij RETREAT aanwezig te zijn om het vereiste gezondheidsformulier in te vullen, waarna u naar uw suite wordt begeleid.

2.2 Uit respect voor reserveringen van andere gasten kan de behandeling niet worden verlengd vanwege te late aankomst. De behandeltijd wordt dienovereenkomstig verkort of aangepast zonder restitutie.

2.3 Tot 24 uur voor de afspraak kunt u behandelingen kosteloos annuleren. Annuleringen die RETREAT binnen 24 uur voor aanvang van de behandeling ontvangt, evenals ‘no shows’, zullen volledig in rekening worden gebracht.


3. Kleding en privacy

3.1 Bij RETREAT zijn badjassen en slippers beschikbaar voor de Cliënt.

3.2 Voor lichaamsbehandelingen zijn op verzoek yoga-outfits of disposable ondergoed beschikbaar.

3.3 Indien u zonder ondergoed gemasseerd wenst te worden, waarborgen onze therapeuten te allen tijde uw privacy door discrete technieken met handdoeken.


4. Gezondheid en mededelingen

4.1 Informeer onze therapeut vooraf over eventuele verwondingen, lichamelijke klachten of allergieën die een nadelige invloed kunnen hebben op de behandeling.

4.2 Stel de therapeut onmiddellijk op de hoogte tijdens de behandeling indien u zich ongemakkelijk voelt of zorgen heeft. Uw welbevinden is onze hoogste prioriteit.


5. Uw eigendommen en veiligheid

5.1 RETREAT werkt met cameratoezicht in de boetiek ter bevordering van veiligheid en ter preventie van criminaliteit.

5.2 In de salonruimten heeft u volledige privacy.

5.3 RETREAT aanvaardt geen aansprakelijkheid voor zoekgeraakte, gestolen of beschadigde eigendommen.


6. Betaling en aanbetaling

6.1 Behandelingen kunnen worden voldaan met een RETREAT waardebon, contant, pin of creditcard (American Express, Visa en Mastercard).

6.2 RETREAT kan bij boekingen een aanbetaling van 50% van de kosten vragen. Indien u tijdig annuleert, wordt de aanbetaling binnen 3 werkdagen gerestitueerd.

6.3 Bij niet tijdige betaling is de Salon gerechtigd wettelijke rente en incassokosten in rekening te brengen.


7. Leeftijdsbeperkingen

7.1 Onze spa en faciliteiten zijn helaas niet toegankelijk voor kinderen onder de 16 jaar.


8. Inspanningsverplichting van de Salon

8.1 De Salon voert behandelingen uit naar beste inzicht en vermogen, overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap en de op dat moment bekende stand der wetenschap.

8.2 De Cliënt is verplicht alle gegevens die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan de Salon te verstrekken.

8.3 De Salon is niet aansprakelijk voor schade ontstaan doordat de Cliënt onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt.


9. Aansprakelijkheid

9.1 De Salon is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook ontstaan doordat de Cliënt is uitgegaan van door de Salon verstrekte onjuiste of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik of andere relevante omstandigheden.

9.2 De Salon is niet aansprakelijk voor schade die ontstaat door het niet opvolgen van adviezen of instructies tijdens de behandeling.

9.3 De Salon is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de Cliënt heeft meegebracht naar de salon.


10. Klachten

10.1 Klachten over behandelingen dienen binnen twee weken na ontdekking schriftelijk te worden gemeld.

10.2 De Salon zal de klacht binnen 5 werkdagen in behandeling nemen en de Cliënt informeren over de afhandeling.

10.3 Indien een klacht gegrond is, zal de Salon de behandeling opnieuw uitvoeren zoals overeengekomen, tenzij dit aantoonbaar zinloos is geworden.

10.4 Indien de Salon en de Cliënt niet tot overeenstemming komen, kan het geschil worden voorgelegd aan een mediator of de bevoegde rechter.


11. Gedragscode

11.1 De Cliënt dient zich in de salon te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen en waarden.

11.2 Bij herhaaldelijk of ernstig onbehoorlijk gedrag kan de Salon de Cliënt de toegang tot de salon weigeren zonder opgave van redenen.

11.3 De Salon behoudt zich het recht voor een behandeling te weigeren indien dit in strijd is met professionele standaarden of de wet.


12. Toepasselijk recht en geschillen

12.1 Op alle overeenkomsten tussen de Salon en de Cliënt is Nederlands recht van toepassing.

12.2 Geschillen die voortvloeien uit of verband houden met de overeenkomst zullen uitsluitend worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar de Salon is gevestigd.

12.3 Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijkt te zijn, blijven de overige bepalingen volledig van kracht.


Opgesteld te Rotterdam, juni 2025